Dział Inwentaryzacji i Kontroli Majątku jest jednostką odpowiedzialną za prowadzenie inwentaryzacji i kontroli majątku. Do zadań Działu Inwentaryzacji i Kontroli Majątku w szczególności należy:
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia jednostek Uczelni;
sporządzanie rocznych i czteroletnich planów inwentaryzacyjnych drogą spisu z natury;
przeprowadzanie inwentaryzacji zgodnie z planem oraz inwentaryzacji doraźnych;
ustalanie wyników inwentaryzacji oraz formułowanie wniosków dotyczących rozliczania różnic inwentaryzacyjnych po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego;
wystawianie dowodów MT (zmiana miejsca użytkowania środka trwałego) i dowodów MN (zmiana miejsca użytkowania wyposażenia);
uczestniczenie w pracach komisji ds. majątku oraz sporządzanie protokołów z przeprowadzonych kasacji i wystawianie dowodów LT i LN;
prowadzenie kontroli w zakresie gospodarki majątkowej;
gromadzenie i archiwizowanie dokumentacji dotyczącej indywidualnej odpowiedzialności materialnej za powierzony majątek;
potwierdzanie kart obiegowych (weryfikacja rozliczenia się przez pracownika z posiadanego majątku w przypadku rozwiązania umowy o pracę);
- prowadzenie magazynu mebli używanych.