Zespół Wsparcia Rozwiązań Informatycznych koordynuje procesy związane ze wsparciem użytkowników w zakresie rozwiązań informatycznych.
Do zadań Zespołu Wsparcia Rozwiązań Informatycznych w szczególności należy:
1) obsługa procesu bezpośredniego wsparcia użytkowników (helpdesk), tj.:
a) zarządzanie zgłoszeniami i rozwiązywanie problemów w zakresie rozwiązań informatycznych,
b) pomoc w konfiguracji oprogramowania,
c) szkolenie użytkowników w zakresie obsługi systemów,
d) informowanie użytkowników o zmianach dotyczących systemów komputerowych,
e) publikowanie i aktualizowanie informacji o dostępnym dla użytkowników oprogramowaniu;
2) działania rozwojowe, tj.:
b) zarządzanie zmianą z perspektywy użytkownika systemów,
c) wsparcie procesów integracji i aktualizacji aplikacji,
d) projektowanie założeń do usprawnień aplikacji;
3) koordynacja zakupów w zakresie oprogramowania i sprzętu dostępnego dla ogółu użytkowników,
4) koordynacja napraw sprzętu komputerowego, biurowego i gospodarczego SGH;
5) prowadzenie elektronicznych aukcji w zakresie wyprzedaży używanego mienia ruchomego SGH.
Zespół Infrastruktury Informatycznej i Technicznej administruje infrastrukturą informatyczną Uczelni, tj. jej utrzymaniem,bezpieczeństwem i rozbudową oraz nieruchomościami Uczelni, w tym infrastrukturą techniczną.
Do zadań Centrum realizowanych przez Zespół Infrastruktury Informatycznej i Technicznej w szczególności należy:
1) administrowanie siecią, serwerami oraz systemami hostowanymi lokalnie i zasobami chmurowymi;
2) instalacja, serwisowanie i administracja stacjami roboczymi należącymi do SGH;
3) tworzenie analiz i raportów dotyczących funkcjonowania infrastruktury informatycznej;
4) obsługa zgłoszeń i rozwiązywanie problemów w zakresie sieci LAN, serwerów i systemów informatycznych Uczelni,
5) prowadzenie ewidencji nieruchomości, wypisów oraz wyrysów dla nieruchomości własnych i zarządzanych przez Uczelnię;
6) prowadzenie książek obiektów (budynków Uczelni) oraz ewidencji usterek z zastosowaniem systemu informatycznego;
7) zapewnienie prawidłowej eksploatacji i utrzymanie nieruchomości Uczelni w należytym stanie, zgodnie z obowiązującym prawem oraz z zastosowaniem rozwiązań informatycznych;
8) wynajem pomieszczeń i powierzchni w budynkach należących do Uczelni;
9) opiniowanie dokumentacji technicznej ze względu na jej zgodność z umowami oraz przepisami obowiązującego prawa.
Zespół Rozwoju Oprogramowania realizuje prace programistyczne w zakresie funkcjonowania, integracji i rozwoju systemów informatycznych o charakterze ogólnouczelnianym.
Do zadań Zespołu Rozwoju Oprogramowania należy w szczególności:
1) przygotowanie założeń projektowych do systemów informatycznych;
2) tworzenie oprogramowania;
3) dokumentowanie wdrażanych systemów informatycznych;
4) obsługa zgłoszeń i rozwiązywanie problemów w zakresie wytworzonych i wdrożonych systemów informatycznych.
Zespół Instalacji Niskoprądowych zapewnia prawidłowe funkcjonowanie instalacji niskoprądowych.
Do zadań Zespołu Instalacji Niskoprądowych w szczególności należy:
1) obsługa i konfiguracja central telefonicznych;
2) obsługa telefonii stacjonarnej i komórkowej, w tym rozliczanie faktur, współpraca z operatorami telekomunikacyjnymi, optymalizacja kosztów;
2a) techniczne wsparcie wykorzystania urządzeń audiowizualnych podczas zajęć dydaktycznych, uroczystości akademickich i innych wydarzeń;
2b) koordynacja napraw sprzętu audiowizualnego;
3) bieżące utrzymanie, konserwacja i rozbudowa systemów:
a) sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN),
b) dozoru wizyjnego (CCTV),
c) kontroli dostępu (KD);
4) opiniowanie planów i projektów oraz udział w odbiorach:
a) systemów zarządzania budynkami (BMS),
b) systemów alarmu przeciwpożarowego (SAP),
c) okablowania zintegrowanej sieci teleinformatycznej;
5) zapewnienie spójności i kompatybilności technicznej systemów informatycznych.
Zespół Bezpieczeństwa Informacji podejmuje działania związane z podniesieniem poziomu bezpieczeństwa procesów realizowanych z udziałem systemów informatycznych SGH.
Do zadań Zespołu Bezpieczeństwa Informacji w szczególności należy:
1) badanie stanu bezpieczeństwa procesów wspieranych przez systemy informatyczne;
2) weryfikowanie zgodności działania systemów informatycznych z procedurami określonymi w regulacjach wewnętrznych i zewnętrznych;
3) przedstawianie rekomendacji zmian w procesach prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne Uczelni;
4) koordynowanie realizacji zewnętrznych audytów i analiz z zakresu bezpieczeństwa informacji;
5) realizacja zadań z zakresu ochrony danych osobowych.