
Centrum Otwartej Edukacji SGH, dzięki wsparciu NBP, organizowało w latach 2009-2015 zajęcia ekonomiczne dla
licealistów z całej Polski, w formie platformy e-learningowej pod nazwą
Kafeteria Edukacyjna. Głównym celem
Kafeterii było rozwijanie umiejętności i
kluczowych kompetencji uczniów szkół ponadgimnazjalnych w zakresie
przedsiębiorczości oraz nowoczesnych technologii. Było to możliwe dzięki
specjalnie skonstruowanej ofercie programowej, obejmującej różnorodne
obszary ekonomii i zarządzania oraz zastosowaniu narzędzi doboru przez
licealistów ścieżki edukacyjnej, adekwatnej do ich indywidualnych
zainteresowań.
W ramach rocznego programu
Kafeterii, do którego
mógł przystąpić każdy licealista, przygotowano bardzo bogatą ofertę zajęć. Każdy uczestnik, samodzielnie planując swój grafik zajęć, mógł
wybierać spośród 50 różnych wydarzeń edukacyjnych, zebranych w ramach 5
bloków tematycznych i 14 form edukacyjnych. Wydarzenia te prowadzone były w
formie wykładów e-learningowych, forów, czatów, zajęć w Second Life,
a także filmów edukacyjnych kończących się z dyskusją online. Mógł
również wziąć udział w wieloetapowych konkursach oceniających jego
aktywność społeczno-ekonomiczną (np. w szkole czy w organizacjach
pozarządowych) oraz miał do wyboru aż sześć sesji doradztwa biznesowego z
ekspertami SGH.
Zajęcia
Kafeterii zebrane były wokół pięciu obszarów tematycznych:
Finansowanie
działalności biznesowej; Wzmacnianie przewag konkurencyjnych; Budowanie
wizerunku firmy i produktu; Zarządzanie kapitałem ludzkim oraz
Międzynarodowe relacje biznesowe. Każdy licealista, konstruując
indywidualnie swój program edukacji w
Kafeterii, mógł – poprzez
zaliczenie wybranych zestawów zajęć – uzyskać specjalny dyplom z danej
ścieżki kształcenia. Na najaktywniejszych uczestników zajęć czekały
dyplomy z wyróżnieniem, zatytułowane „Profesjonalny menedżer”.
I edycję Akademii, trwającą od października 2009 r. do czerwca 2010 r.
zakończyliśmy wydaniem 234 dyplomów dla najaktywniejszych uczestników
projektu. II edycja Akademii trwała od października 2010 r. do czerwca
2011 r. i zaowocowała wydaniem 237 dyplomów dla najlepszych. III edycja
została zrealizowana od listopada 2011 r. do czerwca 2012 r. i
zakończyła się wydaniem 376 dyplomów. IV edycja
projektu trwała od października 2012 r. do czerwca 2013 r., a jej efektem było 367 dyplomów. Od października 2013 r. do czerwca 2014 r. realizowano V edycję projektu i w jej wyniku wydano 334 dyplomy. VI edycja projektu została przeprowadzona w okresie: październik 2014 r. - czerwiec 2015 r., a jej uczestnikom wydano 259 dyplomów.