Metodyka tworzenia treści e-learningowych jest jednym z podstawowych
obszarów badawczych COE SGH. Od niej właśnie rozpoczęto (już w 2001
roku) pierwsze badania prowadzone wówczas przez Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej (przemianowane w listopadzie 2013 r. na Dział Rozwoju Edukacji a następnie, w październiku 2016 r., na Centrum Otwartej Edukacji). Rezultatem
podejmowanych zadań badawczych było opracowanie standardów budowy treści
e-learningowych i umiejscowienie ich w kontekście teorii
pedagogicznych, stanowiących podstawy dla e-edukacji. Powstały w wyniku
tych prac przewodnik metodyczny może służyć za kompendium wiedzy na
temat reguł tworzenia materiałów dydaktycznych wykorzystywanych w
e-edukacji. Jest on często wykorzystywany zarówno na potrzeby zajęć
prowadzonych w SGH, jak też przez osoby z innych ośrodków akademickich,
poszukujące dobrych wzorców dla tworzonych przez siebie kursów
e-learningowych. Wspomniany przewodnik to tylko jeden z rezultatów prac
podejmowanych przez zespół COE SGH w zakresie metodyki. Opracowania z
tego obszaru, publikowane wielokrotnie, tak na łamach "e-mentora", jak i
podczas licznych wystąpień konferencyjnych, stanowią istotny punkt
odniesienia dla tych, którzy podejmują próby wdrożenia e-edukacji w
swoich uczelniach.
Przykłady popularyzacji wyników badań:
- M. Dąbrowski, Przewodnik tworzenia materiałów dydaktycznych oraz prowadzenia zajęć online w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, wyd. II, kwiecień 2005;
- R. Neczaj, K. Turek, Metodyka e-sgh, przykład zastosowanych modeli i struktur dydaktycznych, seminaria CREN SGH, 24 maja 2005;
- M. Zając, Tworzenie podręczników multimedialnych i ich wykorzystanie w e-edukacji, seminaria CREN SGH, 23 marca 2005.
Archiwum