Prowadzone badania w zakresie środków przekazu treści
miały na celu ustalenie wpływu wybranych aspektów przekazu
multimedialnego na sposób odbioru dostarczanych treści, a w konsekwencji
także na skuteczność uczenia się w procesach e-learningowych. Badania
przeprowadzono na grupie studentów studiów stacjonarnych i
niestacjonarnych, uczestniczących w zajęciach online na platformie
e-sgh.pl. Zbieranie wyników ankiety odbywało się za pośrednictwem
internetu, a udział w niej był anonimowy i dobrowolny. Wyniki badań
potwierdziły, że zastosowanie multimediów zarówno w przekazie treści,
jak też w wykorzystywanych formach aktywności i interakcji podczas
wirtualnych zajęć, czyni te zajęcia bardziej interesującymi, a więc
zastosowane środki, zwłaszcza audiowizualne, uznawane są za przydatne.
Badania nie przyniosły jednoznacznej odpowiedzi co do wpływu
zastosowania tychże środków na efektywność kształcenia online, pozwoliły
jednak na określenie wagi środków multimedialnych dla ich odbiorców,
jak również umożliwiły bardziej precyzyjne definiowanie ich nasycenia
oraz umiejscowienia w treściach e-learningowych.
Przykłady popularyzacji wyników badań:
Archiwum