Regulamin 5. edycji Programu Mentoringowego SGH
§ 1 Zasady ogólne
1. Regulamin określa zasady uczestnictwa w Programie
Mentoringowym SGH w roku akademickim 2021/2022, zwanym dalej „Programem”.
2. Program Mentoringowy SGH jest inicjatywą łączącą
studentów i absolwentów SGH. Ma on za zadanie wspieranie rozwoju utalentowanych
studentów oraz pomoc w świadomym planowaniu i realizowaniu przez nich własnej
drogi zawodowej, dzięki budowaniu relacji z absolwentami SGH (mentorami),
którzy dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem towarzyszą studentom (mentees)
w procesie rozwoju.
3. Organizatorami Programu są Szkoła Główna Handlowa w
Warszawie oraz Samorząd Studentów SGH. Jednostką realizującą Program ze strony
uczelni jest Centrum Kariery i Relacji z Absolwentami.
4. Program będzie realizowany od 2 grudnia 2021 r. do
czerwca 2022 r.
5. Program będzie realizowany w formule hybrydowej. Realizacja
wybranych elementów Programu poprzez spotkania uczestników Programu na żywo
będzie miała miejsce, o ile okoliczności umożliwią przeprowadzenie ich w bezpieczny
sposób.
6. Udział w projekcie jest bezpłatny.
§ 2 Informacje o uczestnikach
1. Mentorami w Programie mogą zostać absolwenci SGH, którzy:
a. ukończyli studia licencjackie, magisterskie, doktoranckie
lub podyplomowe w SGH oraz od momentu ukończenia studiów posiadają co najmniej
10-letnie doświadczenie zawodowe lub 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu
własnej firmy lub też posiadają co najmniej tytuł doktora oraz minimum 5-letni
staż naukowy i/lub dydaktyczny od momentu obrony doktoratu. Preferowane jest
doświadczenie managerskie.
b. przesłali formularz zgłoszeniowy do udziału w Programie i
wyrazili niezbędne zgody;
c. otrzymali informację o przyjęciu do Programu w
charakterze Mentora.
2. Mentees w Programie są Studenci SGH, którzy:
a. wyróżniają się swoimi wynikami w nauce, talentami,
działalnością społeczną lub innymi aspektami. Preferowane są osoby będące
studentami III roku studiów licencjackich lub studentami studiów magisterskich;
b. odbywają studia w trybie stacjonarnym lub
niestacjonarnym;
c. przesłali formularz zgłoszeniowy do udziału w Programie i
zostali zakwalifikowani do etapu rozmów;
d. odbyli rozmowę rekrutacyjną i otrzymali informację o
przyjęciu do Programu w charakterze Mentee;
e. nie brali udziału w poprzedniej edycji Programu.
§ 3 Zasady działania Programu
1. Zgłoszenia do Programu Mentoringowego w SGH w roku
akademickimi 2021/2022 będą przyjmowane od 18 do 29 października 2021 r.
2. Mentorzy są zapraszani do udziału w Programie i wybierani
przez pracowników Centrum Kariery i Relacji z Absolwentami SGH na podstawie
informacji przekazanych w formularzu zgłoszeniowym. Mentees aplikują do
Programu przez wypełnienie formularza zgłoszeniowego, a następnie weryfikację
dokonywaną przez organizatorów.
3. Organizatorzy na podstawie aplikacji dokonują doboru par
Mentor-Mentee, starając się o jak najlepsze dopasowanie potrzeb i oczekiwań
studenta ze wsparciem oferowanym przez danego absolwenta. Liczba par
Mentor-Mentee biorących udział w Programie będzie zależała od liczby
przesłanych aplikacji oraz możliwości utworzenia odpowiednich par.
4. Program odbywa się w formule hybrydowej, z wykorzystaniem
MS Teams do spotkań online. Studenci posiadają konta e-mail umożliwiające
korzystanie z niego, zaś absolwentom zakwalifikowanym do udziału w Programie
zostaną założone odpowiednie konta, które dadzą taką możliwość.
5. Na Program składają się min. 2 wspólne wydarzenia dla
wszystkich Mentorów i Mentees
(Inauguracja Programu w grudniu 2021 r. oraz zakończenie Programu w
czerwcu 2022 r.), a w okresie pomiędzy nimi m.in. 5 indywidualnych spotkań w
dobranych parach Mentor-Mentee, m.in. 3 spotkania dyskusyjno-networkingowe w podgrupach mentorów i mentees oraz
min. 2 szkolenia i min. 1 sesja interwizyjno-superwizyjna dla mentorów.
6. Zasady współpracy pomiędzy Mentorem a Mentee:
a. Ustalenie kontraktu podczas pierwszego spotkania
b. Czas pojedynczej sesji mentor - mentee: co najmniej 45 –
60 min.
c. Liczba spotkań: min. 5 w okresie od grudnia 2021 r. do
czerwca 2022 r.
d. Forma kontaktu: spotkania na żywo (rekomendowana) lub online
– w zależności od preferencji danej pary.
e. Forma przekazywania materiałów: elektronicznie.
7. Raportowanie w Programie Mentoringowym:
a. W czasie trwania programu – krótka informacja od mentora
i mentee podsumowująca status procesu przekazywana do organizatorów na ich
prośbę, nie częściej niż 1x2 m-ce.
b. Na koniec Programu (czerwiec) - wypełnienie ankiety ewaluacyjnej.
§ 4 Przetwarzanie danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych uczestników Programu
jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie z siedzibą przy al. Niepodległości 162,
02-554 Warszawa (SGH).
2. SGH spełnia obowiązek informacyjny poprzez zamieszczenie
klauzuli informacyjnej przy formularzach zgłoszeniowych do Programu.
§ 5 Postanowienia końcowe
1. Wszystkie osoby zaangażowane w charakterze Mentorów i
Mentees w Program Mentoringowy deklarują:
a. aktywne uczestnictwo w Programie, regularne spotkania i
zaangażowanie w projekt;
b. korzystanie na potrzeby Programu z MS Teams udostępnionego
przez organizatorów;
b. wspólną pracę nad wyznaczonymi celami Mentees i
realizację związanych z tym zadań;
c. rzetelne raportowanie w czasie Programu, jak i po jego
zakończeniu;
d. zgodną współpracę z organizatorami przy realizacji
Programu i zastosowanie się do decyzji organizatorów w sytuacjach konfliktowych,
e. realizację postanowień ustalonego wspólnie kontraktu.
2. Rezygnacja z udziału w Programie jest możliwa na
podstawie pisemnie przekazanej informacji wraz z uzasadnieniem decyzji.
3. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zaproszenia
wybranych osób do roli mentora w trybie indywidualnym niezależnie od naboru.
4. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wykluczenia
uczestników z Programu w trakcie jego trwania w przypadku naruszenia zasad
Regulaminu lub działania sprzecznego z celami Programu.
5. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w Programie przez Mentee z przyczyn innych niż losowe,
zostanie on skreślony z listy uczestników Programu i nie będzie mógł aplikować
do kolejnych jego edycji.
6. Wszyscy uczestnicy Programu mają obowiązek przekazywać
organizatorom informacje o zmianie danych kontaktowych.