Biuro Rad Naukowych (ABRN) jest jednostką odpowiedzialną za administracyjno-organizacyjną obsługę rad naukowych oraz realizację czynności związanych z postępowaniami o nadanie stopni naukowych.
Do zadań Biura w szczególności należy:
1) Obsługa organizacyjno-techniczna rad naukowych w zakresie:
a) prowadzenia spraw związanych z organizacją posiedzeń rad naukowych,
b) prowadzenia spraw związanych z postępowaniami o nadanie stopni naukowych wszczętych w SGH oraz z postępowaniami o odnowienie dyplomu doktorskiego,
c) przekazywania propozycji przedstawicieli rad naukowych do rektorskich albodziekańskich komisji oraz zespołów, jaki do składu rady bibliotecznej,
d) prowadzenie spraw związanych z postępowaniami o nostryfikowanie stopni
naukowych nadanych za granicą, wszczętych w SGH;
2) Koordynacja czynności organizacyjno-technicznych prowadzonych w kolegiach albo Szkole Doktorskiej, dotyczących otwierania i przebiegu procedur poprzedzających wszczęcie postępowań o nadanie stopni naukowych, w tym wsparcie biur kolegiów w obsłudze systemuantyplagiatowego, wykorzystywanego do sprawdzenia rozprawy doktorskiej przed sformułowaniem o niej opinii przez promotora;
3) Przygotowania rocznego planu zadaniowego dla postępowań o nadanie stopni naukowych finansowanych ze środków SGH oraz z wpłat wnioskodawców;
4) Prowadzenie sprawozdawczości w systemie POL-on w zakresie danych w bazie dokumentów w postępowaniach awansowych, o których mowa w art. 348 ust.1 pkt 1 i 2 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce;
5) Przygotowanie dyplomów doktorskich, habilitacyjnych oraz dyplomów nadanych w
postępowaniu o odnowieniedyplomu doktorskiego;
6) Współpraca z Biurem Rektora przy organizacji uroczystości wręczania dyplomów doktorskich, doktora habilitowanego oraz odnowionego dyplomu doktorskiego;
7) Archiwizacja dokumentacji będącej przedmiotem spraw obsługiwanych przez Biuro Rad Naukowych.