Tutoring akademicki – unikatowa oferta zajęć na studiach I i II stopnia w
SGH
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie od
dwóch lat oferuje cykl zajęć pod nazwą TUTORING AKADEMICKI.
Tutoring jest zindywidualizowaną formą kształcenia przeznaczoną dla wyróżniających
się ambicją, zaangażowaniem, aktywnością i wynikami w
nauce studentów studiów licencjackich oraz studiów magisterskich.
Celem
tutoringu jest rozwój intelektualny studenta, a zwłaszcza wsparcie w
kształtowaniu jego ścieżki edukacyjnej. Prowadzenie tutoringu jest urzeczywistnianiem misji
uczelni - "SGH kształtuje liderów".
- Tutoring
ma charakter elitarny i jest skierowany do studentów chętnych do
samokształcenia i nabywania wiedzy wykraczającej poza sformalizowany program studiów na danym
kierunku.
- Tutoring ma charakter procesu
mistrz-uczeń oraz opiera się na zasadach partnerstwa i odpowiedzialności jego uczestników.
- Tutoring obejmuje cykliczne spotkania
(tzw. tutoriale) wybranego, doświadczonego nauczyciela akademickiego
(tutora) z 2-3 studentami. W semestrze jest około 8 - 10 spotkań
(tutoriali), a każde z nich trwa od 45 do 60 minut.
- Spotkania te przeznaczone są na
rozmowę i dyskusję o lekturach istotnych dla dalszego rozwoju
zainteresowań naukowych i zawodowych studenta, a także na wspólne projekty
badawcze, bowiem istotnym elementem systemu tutorskiego jest nauka poprzez
uczestnictwo w badaniach nad zagadnieniami i procesami
gospodarczymi i społecznymi.
- Tutoring pozwala rozwinąć
umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia,
samoświadomości, stosowania zdobytej wiedzy (analizy, wyciągania wniosków,
interpretowania źródeł, pisania esejów), jak i jej przekazywania (sztuka
komunikowania).
- Zaliczenie tutoringu jest zaliczeniem
bez oceny końcowej (jak w przypadku seminarium dyplomowego), a
student za zrealizowanie tutoringu otrzymuje 3 ECTS.
- Pełnienie roli tutora honorowane jest dziesięcioma
godzinami do pensum dydaktycznego.
Student - uczestnik tutoringu
akademickiego zyskuje:
- możliwość rozwoju zainteresowań naukowych
i zawodowych,
- wsparcie
w kształtowaniu ścieżki edukacyjnej,
- możliwość
zdobycia doświadczenia w projektach badawczych,
- uczestnictwo
w rozmowach i dyskusjach z ciekawymi ludźmi,
- kompetencje
społeczne potrzebne w każdej pracy i zawodzie.
Studenci II i III roku studiów
licencjackich oraz I i II roku studiów magisterskich, legitymujący się wysoką
średnią ocen i zainteresowani udziałem w tutoringu akademickim w semestrze
letnim 2020/2021, będą mogli wybrać tutora spośród nauczycieli akademickich
oferujących te zajęcia (zob. Wirtualny Dziekanat: sygnatury zajęć: 170000;
270000 i 270001) lub też zaproponować na swojego tutora wykładowcę spoza
tej listy (wówczas skierujemy do niego oficjalne zapytanie o zgodę na bycie
tutorem). Informacje o zainteresowaniach naukowych tutorów są dostępne na stronie
internetowej ich instytutów/ katedr, jak i w WD - Informator 2020/2021.
Chęć udziału w TUTORINGU AKADEMICKIM, ze
wskazaniem nazwiska tutora oraz kilkoma zdaniami opisu swoich osiągnięć i
zainteresowań, prosimy zgłaszać do dnia do 15 grudnia 2020 r. na
adres: stanislaw.maciol@sgh.waw.pl
Koordynator tutoringu akademickiego – dr Stanisław Macioł
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Ośrodek
Rozwoju Studiów Ekonomicznych
al.
Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
tel.:
+48 22 564 9485
stanislaw.maciol@sgh.waw.pl
www.sgh.waw.pl/orse