Informacja nt. projektu pt.
„Mistrzowie
Dydaktyki ”
będącym
odpowiedzią SGH na zaproszenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
do składania
ofert na
wdrożenie modelu tutoringu do praktyki uczelnianej, w ramach projektu pozakonkursowego
o charakterze wdrożeniowym pt. „Mistrzowie Dydaktyki” w ramach Programu
Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego
Funduszu Społecznego
Celem
projektu jest podniesienie kompetencji kadry akademickiej w zakresie stosowania
nowoczesnych, innowacyjnych metod dydaktycznych, takich jak stosowanie metody
tutoringu
w kształceniu. W ramach projektu przewiduje się opracowanie koncepcji i
wdrożenie nowych rozwiązań w obszarze tutoringu ukierunkowanych na wsparcie
wybitnie zdolnej młodzieży, jak również młodzieży mniej uzdolnionej (https://www.gov.pl/web/nauka/zaproszenie-do-skladania-ofert-w-ramach-projektu-pozakonkursowego-mistrzowie-dydaktyki
Zadaniem nauczycieli akademickich uczestniczących w
projekcie Mistrzowie Dydaktyki jest:
- udział szkoleniach podczas
wizyt studyjnych na wybranych renomowanych uczelniach europejskich
znajdujących się w pierwszej setce rankingu szanghajskiego (m.in.
Uniwersytet w Groningen, Uniwersytet Aarhus, University College London),
- przetestowanie wypracowanego
przez ekspertów zewnętrznych wstępnego modelu stosowania metody tutoringu
poprzez przeprowadzenie zajęć ze studentami wybranymi do grupy docelowej
przez okres minimum 1 semestru akademickiego,
- współpraca przy ewaluacji
projektu.
Uczelnia otrzyma środki finansowe na dofinansowanie
wynagrodzeń dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z wykorzystaniem
metody tutoringu, przeprowadzonych w ramach normalnego toku studiów. Zajęcia
będą trwać 1 semestr akademicki (około 5 miesięcy). Jeden nauczyciel akademicki
przeprowadzi zajęcia z około 3 studentami wybranymi do grupy docelowej projektu
w maksymalnym wymiarze 100 godzin.
W ramach naboru wsparciem mogli zostać objęci nauczyciele akademiccy,
którzy spełniają łącznie następujące warunki:
- są zatrudnieni na stanowisku:
asystenta, adiunkta, starszego wykładowcy, profesora uczelni lub
zwyczajnego,
- posiadają udokumentowaną
znajomość języka angielskiego na poziomie nie niższym niż C1 (poświadczoną
zaświadczeniem z Centrum Nauki Języków Obcych SGH lub certyfikatem potwierdzającym znajomość tego
języka na danym poziomie),
- posiadają wiedzę w zakresie
metody tutoringu.
Dodatkowym atutem nauczyciela
akademickiego było doświadczenie w prowadzeniu kształcenia studentów metodą
tutoringu.
Do projektu wybrano 17 nauczycieli
akademickich SGH (9 K + 8M). Są to:
dr
Katarzyna Bareja,
dr Przemysław Biskup,
dr hab. Ireneusz Krzysztof Dąbrowski, prof. SGH,
dr Magdalena Giedroyć,
dr
hab. Marcin Tomasz Gospodarowicz, prof. SGH,
dr
hab. Mirosław Jarosiński, prof. SGH,
dr
hab. Krzysztof Kozłowski, prof. SGH,
dr
hab. Andżelika Elżbieta Kuźnar, prof. SGH,
dr Małgorzata Mierzejewska,
prof. dr hab. Jacek Miroński,
dr Celina Barbara Sołek-Borowska,
dr Ewa Agnieszka Sońta-Drączkowska,
dr hab. Ewelina
Szczech-Pietkiewicz,
dr hab. Emil Ślązak, prof. SGH,
dr Joanna Tabor-Błażewicz,
dr hab. Andrzej Torój, prof. SGH,
dr hab. Joanna
Julia Żukowska.
Komisja Rektorska zatwierdzająca nauczycieli
akademickich SGH do udziału w projekcie MD:
dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH – przewodniczący,
prof. dr hab. Elżbieta Adamowicz,
dr Jacek Lewicki,
dr Stanisław Macioł,
mgr Lidia Staworzyńska.
Termin zakończenia projektu: 31.12.2022 rok.
Kierownik Projektu: dr Jacek Lewicki, Dyrektor ORSE.
Współpraca merytoryczna: dr Stanisław Macioł (ORSE).
Wsparcie administracyjne: mgr Agnieszka Żak (ORSE), mgr Anna
Senator (Dział Obsługi Projektów).
Biuro Projektu: Sekretariat Ośrodka Rozwoju Studiów Ekonomicznych, bud. A, pok.
312.
