Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że obecnie wypłaty wynagrodzeń z tytułu umów cywilno-prawnych realizowane są przez Kwesturę w jednym terminie - 15-go każdego miesiąca. Jest to zgodne z terminem, który wskazany jest w umowie zawieranej przez zleceniobiorcę/twórcę dzieła z SGH. W umowie zawarto zapis, że "Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty kwoty wskazanej w rachunku do 15-go dnia miesiąca, pod warunkiem złożenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionego przez Wykonawcę rachunku, w terminie do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc wypłaty".
Pragniemy wyjaśnić, że przyjęty dodatkowo drugi termin realizacji wypłat z umów cywilno-prawnych - 25-ty dzień miesiąca nie może być realizowany. Decyzja ta podyktowana została trudną sytuacją kadrową w ADP, trudnościami technicznymi oraz spiętrzeniem prac (zamknięcie roku podatkowego, przygotowaniem rozliczeń PIT, przygotowaniem wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego).
Naliczanie wypłat dla pracowników i zleceniobiorców w obrębie miesiąca to proces, w którym musi zostać zachowana bezwzględna kolejność zamykania list płac ze względu na poprawność naliczania podstaw ZUS i podatkowych. Decydując się na zachowanie drugiego terminu (25-ty dzień m-ca) na realizację wypłat z umów cywilno-prawnych, narazilibyśmy terminowość wypłat z umów etatowych dla pracowników administracji i dydaktyki.
Za wszelkie niedogodności spowodowane decyzją o zawieszeniu dodatkowego (umownego) terminu na realizację wypłat z umów cywilno-prawnych uprzejmie przepraszamy.
Z wyrazami szacunku,
Jolanta Ausz
Kwestor SGH,
Pracownicy Kwestury
Archiwum