|
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Wykładowcy SGH z PO WERem” Nr projektu POWR.03.04.00-00-D165/16
§1 Informacje o Projekcie
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa w Projekcie pt. „Wykładowcy SGH z PO WERem” współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Priorytet III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego.
- Projekt jest realizowany w okresie 01.04.2017–31.03.2019.
- Realizatorem Projektu jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie (02-554), al. Niepodległości 162 (SGH).
- Głównym celem Projektu jest podniesienie kompetencji dydaktycznych 119 przedstawicieli kadry akademickiej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w zakresie zastosowania nowoczesnych metod dydaktycznych, narzędzi IT i pracy z danymi, angażujących form kształcenia, wspierania studenta w rozwoju oraz komunikatywności i zastosowania języków obcych w pracy dydaktycznej.
- Grupę docelową Projektu stanowią pracownicy SGH – nauczyciele akademiccy w rozumieniu art. 108 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, a także osoby, z którymi uczelnia zawarła umowy cywilnoprawne na prowadzenie dydaktyki na okres co najmniej roku akademickiego, w ramach którego planowane jest dla tych osób wsparcie w projekcie (wraz z semestrem, w którym prowadzone będą zajęcia z wykorzystaniem zdobytych w projekcie kompetencji).
- Dla osób zakwalifikowanych - Uczestników/Uczestniczek udział w projekcie jest bezpłatny.
- Oferowane w ramach Projektu szkolenia stanowią element dodatkowy w procesie podnoszenia kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego.
- Regulamin opiera się o założenia ujęte w Umowie o dofinansowanie nr POWR.03.04.00-00-D165/16-02
- Biuro projektu mieści się w budynku głównym SGH, pokój 226. Telefon kontaktowy: 22 564 9724 lub 697 596 076.
§2 Słownik pojęć
- Dla potrzeb realizacji Projektu w niniejszym regulaminie przyjmuje się następujący słownik pojęć:
- Instytucja Pośrednicząca – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju z siedzibą przy ul. Nowogrodzkiej 47a, 00–695 Warszawa.
- Projekt – projekt pt. „Wykładowcy SGH z PO WERem”.
- Beneficjent – Podmiot realizujący Projekt, tj. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie (SGH).
- Kandydat/Kandydatka – osoba zainteresowana udziałem w Projekcie, która przystępuje do procesu rekrutacji.
- Uczestnik/Uczestniczka – osoba zakwalifikowana do udziału w szkoleniu w ramach Projektu.
- Komisja – Komisja Rekrutacyjna powołana Decyzją Rektora SGH nr 16/2017.
- Zespół projektowy – kierownik oraz asystent Projektu.
§3 Zakres wsparcia oferowanego w ramach Projektu
- Oferowane w ramach Projektu szkolenia wspierają rozwój następujących kompetencji nauczyciela akademickiego:
- Kompetencje dydaktyczno-metodyczne
- Kompetencje mentorskie (psychologiczno-pedagogiczne)
- Kompetencje komunikacyjne
- Kompetencje językowe
- Kompetencje medialne
- Kompetencje informatyczno-technologiczne.
- Wsparcie udzielane w ramach Projektu obejmuje rozwój ww. kompetencji w zakresie następujących obszarów:
- Innowacyjnych umiejętności dydaktycznych – metody pracy dydaktycznej (obszar 1):
- Grywalizacja jako skuteczna metoda uczenia się
- „Design thinking" w dydaktyce (poziom podstawowy i zaawansowany)
- Be Visual – atrakcyjna wizualizacja treści (poziom podstawowy i zaawansowany)
- Innowacyjnych umiejętności dydaktycznych – angażujące formy kształcenia się oraz wspierania studentów w rozwoju (obszar 2):
- Wykorzystanie metody uczenia przez doświadczenie w dydaktyce
- Wykładowca w roli mentora – przygotowanie do roli mentora
- Skuteczne motywowanie studentów
- Praca metodą case study oraz gry szkoleniowe w edukacji
- Innowacyjnych umiejętności dydaktycznych – komunikatywność wykładowców (obszar 3):
- Emisja głosu
- Innowacyjne prezentacje i wystąpienia publiczne dla wykładowców
- Prowadzenia dydaktyki w języku obcym – kadra naukowo-dydaktyczna (obszar 4):
- Kursy języka angielskiego i niemieckiego dla wykładowców podnoszące kompetencje do poziomu C1 (według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego)
- Prowadzenia dydaktyki w języku obcym – lektorzy (obszar 5):
- Zagraniczny kurs dla lektorów języka angielskiego „Teacher Trainer Development”
- Zagraniczny kurs językowy dla lektorów języka niemieckiego „Methodentraining intensiv Deutsch als Fremdsprach“
- Konwersatoria dla lektorów języka angielskiego i niemieckiego
- Umiejętności informatycznych – wykorzystanie narzędzi IT w dydaktyce (obszar 6):
- Wykorzystanie nowych technologii i aplikacji smartfonowych w edukacji
- Wirtualne środowisko nauczania i nowoczesne technologie w dydaktyce (e-learning, blended learning)
- Wizualizacja danych i data storytelling jako podstawowe narzędzia wykładowcy
- Umiejętności informatycznych – wykorzystanie danych (Big data i IT) w dydaktyce (obszar 7):
- Wprowadzenie do statystyki z programem Stata
- Zarządzanie danymi i analizy statystyczne z programem Stata
- Analiza danych jakościowych z programem nVivo.
- Integralną częścią szkoleń są indywidualne sesje mentorskie wspierające wdrożenie nabytych kompetencji w pracę dydaktyczną.
§4 Zasady rekrutacji do Projektu
- Rekrutacja do udziału w Projekcie prowadzona będzie przez Beneficjenta i odbywać się będzie na podstawie niniejszego Regulaminu oraz zgodnie z zasadą równości szans, w tym równości szans kobiet i mężczyzn. Każdy/a z Kandydatów/Kandydatek do Projektu spełniający/a kryteria projektowe będziecie mieć jednakowy dostęp do zaplanowanego w nim wsparcia.
- O rozpoczęciu i przebiegu rekrutacji informować będą komunikaty zamieszczone na głównej stronie internetowej SGH, podstronie internetowej Projektu oraz w wiadomościach e-mailowych rozsyłanych kadrze dydaktycznej uczelni.
- Kandydat/Kandydatka zainteresowany/a udziałem w Projekcie wypełnia elektroniczny formularz aplikacyjny, w ramach którego:
- dokonuje wyboru 2 szkoleń z 2 różnych obszarów, w których chciałby/łaby uczestniczyć;
- wskazuje prowadzone przez siebie zajęcia dydaktyczne, na których zamierza wykorzystać podniesione w czasie szkoleń kompetencje;
- może wskazać dodatkowe obszary i szkolenia, w których chciałby/łaby uczestniczyć – w przypadku braku zakwalifikowania na szkolenia z pierwszego wyboru, oraz prowadzone przez siebie zajęcia dydaktyczne, na których zamierza wykorzystać podniesione w czasie szkoleń kompetencje;
- krótko uzasadnia swój wybór i opisuje motywację do udziału w Projekcie.
- Następnie Kandydat/Kandydatka przystępuje do wypełnienia autodiagnozy – pretestu kompetencji, tj. dokonuje pogłębionej analizy własnych kompetencji w stosunku do tych obszarów, które wskazał/a w formularzu aplikacyjnym.
- Po zakończeniu autodiagnozy Kandydat/Kandydatka wysyła formularz aplikacyjny i pretest kompetencji do oceny Komisji Rekrutacyjnej.
- Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy wszystkich zgłoszeń i dokonuje wyboru Uczestników/Uczestniczek poszczególnych szkoleń, kierując się następującymi kryteriami:
- przynależność do grupy docelowej Projektu – na podstawie analizy danych w systemie POLon, poprzez kontakt z Działem Spraw Pracowniczych SGH lub inną odpowiednią jednostką SGH;
- adekwatność – poprzez porównanie wskazanych przez Kandydata/Kandydatkę obszarów w stosunku do prowadzonych przez niego/nią zajęć dydaktycznych na podstawie sylabusów przedmiotów w systemie „Informatory SGH” ,
- niezbędność – na podstawie wyników analizy pretestu kompetencji,
- kompleksowość wsparcia – spełnienie wymogu Projektu zakładającego, że każdy/a Uczestnik/Uczestniczka weźmie udział w 2 szkoleniach.
- Komisja może wziąć pod uwagę dodatkowe kryteria, w tym w szczególności uzasadnienie wyboru szkoleń i motywację Kandydata/Kandydatki oraz (dla obszaru 5) liczbę i zakres dotychczas odbytych szkoleń z podobnej tematyki, w tym w szczególności dofinansowanych z funduszy europejskich. Jeśli powyższe kryteria merytoryczne są niewystarczające, Komisja może wziąć pod uwagę kryterium techniczne, tj. czas wypełnienia formularza zgłoszeniowego. Kandydat/Kandydatka może dodatkowo zostać zaproszony/a do udziału w wywiadzie pogłębionym – rozmowie przeprowadzanej z Kandydatem/Kandydatką przez członka/ów Komisji Rekrutacyjnej.
- Komisja sporządza listy osób zakwalifikowanych na poszczególne szkolenia.
- Osoby, które nie zakwalifikowały się do udziału w szkoleniu zapisywane są na listę rezerwową.
- O wynikach postępowania rekrutacyjnego Kandydat/Kandydatka powiadomiony/a będzie drogą elektroniczną na wskazany w formularzu aplikacyjnym adres e-mail.
- Kandydat/Kandydatka zakwalifikowany/a przez Komisję Rekrutacyjną do udziału w Projekcie staje się Uczestnikiem/Uczestniczką z chwilą podpisania deklaracji uczestnictwa w Projekcie oraz innych stosownych dokumentów.
§5 Odwołania
- Kandydat/Kandydatka, który/a nie został/a zakwalifikowany/a na wybrane szkolenie może złożyć w terminie 3 dni od dnia powiadomienia, o którym mowa w § 4 ust. 10, wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy przez Komisję.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 1, Kandydat/Kandydatka przesyła w formie elektronicznej na adres e-mailowy kierownika Projektu, tj. jtabor@sgh.waw.pl.
- Komisja ma obowiązek rozpatrzyć odwołanie w terminie 7 dni od jego wpłynięcia i udzielić odpowiedzi w formie elektronicznej na adres e-mail Kandydata/Kandydatki.
§6 Terminy rekrutacji do Projektu
- Rekrutacja do Projektu jest prowadzona w sposób ciągły od 27 kwietnia do 22 grudnia 2017 roku. Zespół projektowy może wydłużyć czas rekrutacji.
- Rekrutacja na poszczególne szkolenia zamykana jest na 2 tygodnie przed dniem rozpoczęcia szkolenia.
- W przypadku, gdy liczba zgłoszeń na dane szkolenie przekroczy dwukrotność liczby dostępnych na dane szkolenie miejsc, Zespół projektowy może podjąć decyzję o wcześniejszym zamknięciu rekrutacji na dane szkolenie.
- W przypadku, gdy na 2 tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia liczba zgłoszeń na szkolenie jest mniejsza niż liczba dostępnych miejsc oraz w innych przypadkach losowych, Zespół projektowy może zadecydować o przedłużeniu rekrutacji.
§7 Zasady uczestnictwa w Projekcie
- Każdy/a Uczestnik/Uczestniczka Projektu ma obowiązek uczestniczenia w 2 szkoleniach z 2 różnych obszarów.
- Uczestnicy/Uczestniczki biorą udział w szkoleniach, na które zostali zakwalifikowani przez Komisję Rekrutacyjną.
- Po szkoleniach organizowane są sesje mentoringowe, podczas których Uczestnicy/Uczestniczki omawiają indywidualnie sposób wdrożenia pozyskanych kompetencji do prowadzenia zajęć dydaktycznych oraz uwzględnienia ich przy modyfikacji sylabusów do tych zajęć. Sesje mentoringowe nie dotyczą szkoleń językowych dla pracowników kolegiów.
- Pozyskane kompetencje powinny zostać wdrożone w ramach semestru zajęć dydaktycznych, który trwał bądź rozpoczął się w czasie objętym Projektem (tj. do 31 marca 2019 r.).
§8 Pomiar zdobytych kompetencji
- Kompetencje pozyskiwane na szkoleniach mierzone są za pomocą testów wiedzy/testów kompetencji językowych. Przed szkoleniem Uczestnicy/Uczestniczki wypełniają test określający początkowy poziom wiedzy i umiejętności, a po szkoleniu – test sprawdzający pozyskane kompetencje.
- Po porównaniu obu testów stwierdza się, czy kompetencje zostały podniesione. W przypadku szkoleń organizowanych przez instytucje zagraniczne, narzędziem potwierdzającym podniesienie kompetencji może być certyfikat wydany przez ww. instytucję.
- Do analizy może również zostać dołączona opinia mentora/mentorów, jeśli Uczestnik/Uczestniczka brał/a udział w sesjach mentoringowych.
- W przypadku podniesienia kompetencji, Uczestnikowi/Uczestniczce zostaje wydane zaświadczenie ukończenia szkolenia.
- Po zakończeniu udziału w dwóch szkoleniach, Uczestnik/Uczestniczka dokonuje powtórnej, pogłębionej analizy własnych kompetencji w odniesieniu do obszarów, z których został/a przeszkolony/a, wypełniając posttest kompetencji, analizujący wpływ udziału w Projekcie na jego/jej kompetencje dydaktyczne. Pozytywny wynik pozwala na wydanie Uczestnikowi/Uczestniczce certyfikatu potwierdzającego, że dzięki wsparciu z EFS podniósł/a swoje kompetencje dydaktyczne.
§9 Dane osobowe
- Kandydat/Kandydatka jest zobowiązany/a do przekazania swoich danych osobowych niezbędnych do realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020.
- Kandydat/Kandydatka wyraża zgodę na przetwarzanie przekazanych danych osobowych na potrzeby Projektu zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182, z późn. zm.) oraz na wykorzystanie swojego wizerunku na potrzeby realizacji Projektu.
§10 Zasady rezygnacji z udziału w Projekcie
- Uczestnik/Uczestniczka Projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w Projekcie w trakcie jego trwania tylko w przypadkach uzasadnionych zdarzeń losowych.
- Rezygnacja, o której mowa w §10 ust. 1, wymaga uzasadnienia w formie pisemnego oświadczenia o przyczynie rezygnacji, złożonego w Biurze projektu do 7 dni od momentu zaistnienia wskazanych przyczyn.
§11 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i obowiązuje do końca realizacji Projektu, tj. do 31 marca 2019 r.
- Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie może ulec zmianie w sytuacji zmiany wytycznych lub dokumentów programowych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, jak również w innych uzasadnionych przypadkach. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej i podania do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie go w Biurze projektu oraz na stronie internetowej Projektu.
- W sprawach nieobjętych Regulaminem i deklaracją przystąpienia do Projektu, wszelkie decyzje podejmuje Kierownik Projektu i Komitet Sterujący, w oparciu o obowiązujące zasady Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz Kodeks Cywilny.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności wobec Uczestników/Uczestniczek w przypadku wstrzymania finansowania Projektu przez Instytucję Pośredniczącą, w tym również spowodowanego brakiem środków na realizację Projektu.
|
|
|
|
|
|
|